کد خبر: ۱۳۲۲۳۶
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۸
برخی رویدادهای( ۲۵ شهریور ماه) در استان ایلام را در این بسته خبری می‌توانید، بخوانید.

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، حجت‌الاسلام والمسلمین محسن کلانتری معاون اداره کل آموزش و پرورش استان ایلام، گفت: مدارس غیر انتفاعی این استان تنها مجاز به دریافت شهریه ثابت از دانش آموزان برای سال تحصیلی جدید هستند.

وی افزود: با توجه به شیوع کرونا و آموزش تلفیقی مجازی و حضوری، مدارس غیر انتفاعی حق دریافت شهریه کامل از دانش آموزان ندارند.

مبارزه بیولوژیک با آفات در ۱۰ هزار هکتار از اراضی زراعی ایلام

شریف خدامرادی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ایلام، گفت: ۱۰ هزار و ۴۸۶ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان در سال زراعی ۹۸- ۹۹ مورد مبارزه شیمیایی و بیولوژیک با آفات قرار گرفت.

 وی افزود: در این مدت مبارزه شیمیایی با سن غلات در سطح یک هزار و ۲۷۳ هکتار، علف‌های هرز 5 هزار هکتار، آفت مینوز برگخوار یک هزار و ۲۰۰ هکتار، جوندگان مضر یک هزار و ۵۱۴ هکتار، مبارزه بیولوژیک با آفت پیله خوار نخود ۱۵۶ هکتار و ضدعفونی بذور گندم و جو یک هزار و ۳۴۳ هکتار انجام گرفته است.

مناسب‌ سازی باید پیوست تمامی طرح‌های عمرانی قرار گیرد

احمد کرمی معاون عمرانی استاندار ایلام روز سه‌شنبه در نشست شورای مناسب‌سازی استان ایلام، گفت: باید تمامی ادارات، ارگان‌ها، بانک‌ها و اصناف در این زمینه عزم همگانی داشته و با رعایت این مهم و یا اصلاحات لازم در روند مناسب ‌سازی، بستر لازم برای تردد افراد دارای معلولیت و جانبازان فراهم کنند.

وی با تاکید بر اینکه تمامی ادارات مکلف به اجرای مناسب‌سازی هستند، افزود: افراد دارای معلولیت و جانبازان همچون سایر افراد جامعه دارای حقوق شهروندی از جمله تردد آزاد و بدون مانع هستند و نباید این مساله موجب عدم رضایت این قشر شود چرا که رعایت نکردن آن توهین به این افراد است.

کاهش ۹۷ درصدی حریق در جنگل‌ها و مراتع ایلام

رضا احمدی مدیرکل منابع طبیعی ایلام، گفت: از ابتدای امسال تاکنون به نسبت دوره مشابه سال گذشته شاهد کاهش ۹۷ درصدی وقوع حریق در سطح جنگل‌ها و مراتع این استان هستیم.

وی افزود: تجربه وقوع حریق در سطح اراضی طبیعی این استان طی سال‌های اخیر باعث شد امسال با برنامه ریزی مناسب و استفاده از تمامی توان نیروی انسانی و تجهیزات مورد نیاز پیشگیری از بروز حریق در سطح جنگل‌ها و مراتع پیگیری شود.

۴۰۸ واحد مسکونی در مناطق سیل‌زده سیروان در حال ساخت است

حبیب‌الله محبی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان ایلام از احداث ۴۲۱ واحد در مناطق سیل‌ زده شهرستان سیروان خبر داد و گفت: تاکنون کار ساخت و ساز ۴۰۸ واحد از این تعداد با پیشرفت فیزیکی مناسب در حال اجراست.

وی افزود: برای احداث این واحدها ۲۸ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان تسهیلات مصوب شد که از این میزان تاکنون ۲۷ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان پرداخت شده است.

انتهای پیام/ 970821

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار